26 października br. w branży lotniczej rozpoczął się sezon zimowy 2025/26, który potrwa do ostatniej soboty marca 2026 r. W związku z tym wiele linii lotniczych dokonuje korekt swoich rozkładów lotów, aby lepiej dostosować je do swojej zimowej siatki połączeń. Tak też się stało w przypadku Etihad Airways, które nieco zmieniły godziny lotów z i do Warszawy. Na części rotacji mogą także pojawiać się największe Dreamlinery w wersji B787-10.
Zmiana godzin rozkładu ma na celu optymalizację operacji przewoźnika, a także dostosowanie się do sezonowego popytu podróżnych. W sezonie zimowym w Europie wzrasta liczba pasażerów podróżujących w celach turystycznych na dalekich dystansach, a linia stara się zapewnić większą dostępność połączeń o dogodnych porach.
Do 25 października br. Etihad latał według poniższego rozkładu (czasy lokalne):
- EY 159 | AUH → WAW | 02:40 (AUH) | 07:00 (WAW)| (-2-4-67)
- EY 160 | WAW → AUH | 11:20 (WAW) | 19:00 (AUH)| (-2-4-67)
Teraz emiracki przewoźnik będzie przylatywał wcześniej i krócej stał na płycie warszawskiego lotniska, co można zobaczyć według najnowszego rozkładu lotów (czasy lokalne):
- EY 159 | AUH → WAW | 02:45 (AUH) | 06:20 (WAW)| (-2-4-67)
- EY 160 | WAW → AUH | 09:55 (WAW) | 18:40 (AUH)| (-2-4-67)
Od 24 listopada dojdą dwie dodatkowe rotacje w tygodniu i rejsy do końca sezonu zimowego będą odbywać się według następującego rozkładu lotów (czasy lokalne):
- EY 159 | AUH → WAW | 02:45 (AUH) | 06:20 (WAW)| (1-34567)
- EY 160 | WAW → AUH | 09:55 (WAW) | 18:40 (AUH)| (1-34567)
Od maja 2026 r. do Warszawy codziennie. Będą loty także z KrakowaDokładnie od 18 maja 2026 r. rejsy Abu Zabi – Warszawa – Abu Zabi będą wykonywane codziennie. Wszystkie operacje obsługiwać będą boeingi 787-9, choć mogą pojawiać się także podmiany na
największe Dreamlinery - B787-10. Docelowy plan zakłada obsługę Warszawy dwoma rotacjami dziennie – drugie połączenie mają realizować A321LR. Jednak na razie przewoźnik studzi emocje z tym związane, dopóki Airbus nie przyspieszy dostaw nowych samolotów.
– Na pewno zwiększymy częstotliwość lotów do Warszawy, nastąpi to w drugiej połowie roku, prawdopodobnie w listopadzie lub grudniu –
zapowiadał Raffael Quintas, CFO Etihad Airways, w rozmowie z Rynkiem Lotniczym.
Warto także dodać, że w czerwcu 2026 r.
Etihad pojawi się w Krakowie, a rejsy obsłużą wspomniany airbusy
A321LR.